Noutati privind solutionarea cererilor de rambursare de TVA

ANAF aduce la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.262/ 13.04.2017 a fost publicat OPANAF nr. 1.232/ 2017 privind modificarea si completarea OPANAF nr.3.699/ 2015 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Noua reglementare este menita sa conduca, atat la solutionarea prompta a solicitarilor contribuabililor, cat si la o utilizare eficienta a resurselor administratiei fiscale si se aplica deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare depuse dupa data de 1 mai 2017.

Orice persoana impozabila, inregistrata in scopuri de TVA, poate solicita rambursarea sumei negative a taxei din perioada fiscala de raportare.

In acest sens, aceste persoane trebuie sa bifeze caseta corespunzatoare din decontul de taxa din perioada fiscala de raportare (formularul 300), decontul fiind si cerere de rambursare.

De asemenea, ele pot cere reportarea soldului sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare. In cazul deconturilor cu sume negative de TVA pentru care se solicita rambursarea TVA, acestea se vor solutiona in functie de gradul de risc fiscal pe care acestea il prezinta.

Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare cu risc fiscal mic se emite decizia de rambursare in termen de 1 zi de la incadrarea la risc fiscal mic, in loc de maximum 5 zile, asa cum era prevazut in procedura anterioara.

In sensul prezentei proceduri, se considera ca persoanele impozabile prezinta un risc fiscal pentru rambursarea TVA daca se regasesc in oricare dintre urmatoarele situatii:
► organele fiscale primesc documente oficiale, de la alte institutii, care vizeaza aspecte de natura fiscala si care ar putea avea incidenta in acordarea unei rambursari necuvenite de TVA;
► in cadrul actiunilor de control fiscal s-au constatat fapte care pot intruni elementele constitutive ale unor infractiuni cu implicatii de natura fiscala;
► cu ocazia inspectiei fiscale ulterioare au fost stabilite diferente mai mari de 10% din suma rambursata, dar nu mai putin de 50.000 lei pentru fiecare decont de TVA care a facut obiectul inspectiei fiscale ulterioare;
► s-au constatat neconcordante semnificative, verificate si confirmate de organul fiscal, intre informatiile inscrise in declaratiile informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA (formular 394) depuse de persoana impozabila si cele depuse de partenerii de afaceri si/sau neconcordante semnificative intre datele primite prin sistemul VIES si cele declarate de catre persoana impozabila prin declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (formular 390 VIES).
Sursa: AJFP Braila

(Visited 94 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


+ eight = 9

Close
Vrei sa fii la curent cu informatiile din domeniul legislatiei muncii, fiscalitatii? Sa ai acces gratuit la spete rezolvate?

Inscrie-te acum la newsletterul Contabun.ro. 4.745 de persoane fizice si juridice ne-au acordat deja increderea lor.