Revisal: cum recuperam baza de date pierduta

Potrivit prevederilor  art. 8 alin (5) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, datele din registrul privat/public si dosarele personale/ profesionale ale fiecarui salariat/fiecarei persoane platite din fonduri publice se pastreaza in conditii corespunzatoare, care sa asigure securitatea datelor, precum si respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si ale art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la statele de plata. Angajatorii raspund pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului/persoanei platite din fonduri publice sau oricarei alte persoane fizice sau juridice prin incalcarea acestor obligatii.

145-modele si formulare CIMIn acest sens, recomandam tuturor utilizatorilor aplicatiei Revisal sa efectueze periodic salvari ale bazei de date, folosindu-se de optiunea „Salvare baza de date” din tab-ul „Instrumente”, pe care sa le stocheze pe suport extern sau in cloud.

Salvarea este utila pentru a preveni pierderea accidentala a datelor ca urmare a unor evenimente nedorite cum ar fi stergerea accidentala, defectiuni hardware, virusarea calculatorului, etc. Se recomanda copierea datelor astfel salvate pe un suport extern de stocare.

Restaurarea datelor salvate se realizeaza din butonul „Restaurare baza de date” din meniul „Instrumente” al aplicatiei Revisal.

Pentru salvarea individuala a bazei de date privind registrul unui anumit anagajator, se utilizeaza optiunea „Export angajator” din tab-ul „Instrumente”. Se recomanda copierea datelor astfel salvate pe un suport extern de stocare sau in cloud.

Restaurarea datelor de registru salvate pentru un angajator individual se realizeaza prin optiunea „Import angajator” din meniul „Instrumente” al aplicatiei Revisal.

Important: Functionalitatile „Salvare baza de date” si „Export angajator”, respectiv „Restaurare baza de date” si „Import angajator” sunt echivalente in cadrul aplicatiilor Revisal prin care se gestioneaza registrul unui singur angajator.

Reamintim ca incepand cu data de 25 noiembrie 2016 Inspectia Muncii a pus la dispozitia angajatorilor o versiune actualizata a aplicatiei Revisal pentru transmiterea registrului de evidenta a salariatilor in format electronic, versiunea 6.0.6, conform prevederilor HG nr.500/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.

Versiunea 6.0.6 a aplicatiei Revisal poate fi instalata numai daca exista deja pe statia de lucru versiunea 6.0.4 sau 6.0.5 sau nu exista nicio alta versiune de Revisal instalata anterior.

Pentru angajatorii care au instalata versiunea 6.0.6 a aplicatiei Revisal, in cazul in care din diverse motive nu mai detin baza de date a aplicatiei, pot recupera baza de date pierduta importand un fisier .rvs, in mod normal, cel mai recent generat din aplicatia Revisal 6.0.5/6.0.6, accesand meniul „Instrumente”, butonul „Import RVS”.

Important! Fisierele .rvs utilizate pentru transmiterea informatiilor in sistemul ReGES pot fi importate in aplicatia Revisal, in vederea recuperarii bazei de date, doar daca au fost generate din versiunea 6.0.5/6.0.6 a aplicatiei. In cazul in care acestea au fost generate din versiunea 5.0.8, 5.0.6 sau o alta versiune, acestea nu sunt structurate corespunzator pentru a fi importate in aplicatia Revisal.

In cazul in care angajatorul nu a facut trecere ala versiunea 6.0.5/6.0.6 a aplicatiei Revisal, pentru a recupera baza de date trebuie sa depuna la inspectoratul teritorial de munca de care apartine o cerere de recuperare a bazei de date. Recuperarea bazei de date se poate realiza numai pentru angajatorii ce au peste 50 de salariati, a caror fisiere .rvs sunt valide (respecta structura registrului precum si regulile de completare ale acestuia).

O alta optiune de recuperare a informatiilor din aplicatia Revisal este refacerea manuala a bazei de date, introducand in aplicatie informatiile, respectand ordinea exacta in care au fost introduse pana la momentul pierderii bazei de date. Angajatorul se poate folosi in refacerea manuala a bazei de date de cea mai recenta salvare detinuta si care poate fi restaurata cu succes in aplicatie cu optiunea „Restaurare baza de date” din tab-ul „Instrumente”, urmand a o actualiza manual cu informatiile ulterioare.

Pentru ca o baza de date corespunzatoare registrului unui anagajator sa poata fi importata cu succes in aplicatia Revisal, este necesar ca aceasta sa aiba formatul standard generat de catre aplicatie, mai precis un fisier cu denumirea alfanumerica de forma” 988eb736-df85-4f92-9844-4df7b2bfccee” ce contine fisiere .db. O astfel de baza de date, in format valid pentru import angajator se poate obtine in urma realizarii unei operatiuni de „Export angajator” sau ca raspuns, din partea inspectoratului teritorial de munca, la solicitarea angajatorului de recuperare a bazei Revisal.

Baza legala: HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, si  Raspunsuri la intrebari frecvente privind Revisal, document pdf. pus la dispotitie de Inspectia Muncii, revizuit in data de 25.11.2016, care poate fi accesat pe site-ul institutiei.

savciuc1Autor:
Elena Savciuc, expert legislatia muncii contabun.ro
*Experienta de peste 10 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center
*Master “Dreptul muncii, relatii de munca si industriale” – Facultatea de Drept, Universitatea Bucuresti
*Profil Linkedin Elena Savciuc

(Visited 6,487 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.