Din 1 iunie serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL este disponibil si pentru persoanele juridice

Din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.


In Monitorul Oficial al României nr. 368/17.05.2017 a fost publicat O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre MFP/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica. Acest act normativ intra in vigoare la 1 iunie 2017.
Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin “Spatiul privat virtual” si Comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.

Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:
a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.

Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:
► declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;
► cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului deatestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;
► acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
► documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
► registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;
► informatii referitoare la istoricul actiunilor;
► informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;
► informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;
► informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare.

De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la “Situatia obligatiilor de plata la data de …..” – date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.

(Visited 671 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.