Spatiu Privat Virtual: se mai poate descarca D200 din SPV? Vezi raspunul ANAF aici

Spatiul Privat Virtual – un serviciu modern pentru contribuabili – sesiune de asistenta si indrumare online
* 20 de modele si formulare necesare la incheierea contractului individual de munca
* Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare

Intrebare: Buna ziua, 1.se mai poate descarca D200 din SPV ? Logarea se face cu certificat digital. .2 in cazul actelor de control ANAF (R.I.F) emiterea acestor apare la Mesaje? Multumesc.
Raspuns: Buna ziua! Indiferent daca conectarea la serviciul „Spatiul Privat Virtual” se efectueaza cu certificat calificat sau cu credentiale (user, parola, OTP), Declaratia privind veniturile realizate din Romania – D200 se completeaza direct in formularul online, nefiind necesara descarcarea acestuia. Formularele care pot fi completate online de persoanele fizice se pot accesa din meniul Declaratii / Completare declaratii, selectati formularul pe care doriti sa il completati iar apoi anul pentru care se dorește depunerea acestuia. Actele administrative emise de organele de inspectie fiscala care se comunica prin serviciul „Spatiul Privat Virtual” sunt deciziile privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale, deciziile privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspectiei fiscale și deciziile de impunere privind obligatiile fiscale principale aferente diferentelor bazelor de impozitare stabilite in cadrul inspectiei fiscale la persoane juridice, acestea regasindu-se in sectiunea „Mesaje”, la fel ca orice document comunicat prin aceasta modalitate.

Intrebare: Ar fi util ca odata ce apar documente emise si comunicate de MFP/ANAF in SPV, contribuabilul sa primeasca un email sau SMS de atentionare la adresele comunicate la inregistrare in C800, astfel incat sa ia la cunostinta la timp despre acestea.
Raspuns: Atentionarea ca “s-a emis un act pentru firma” se primeste doar in situatia in care in Cererea de inregistrare ca utilizator SPV, ati optat pentru pentru primirea de atentionari prin posta electronica sau prin aplicatia Notif. Aplicatia NOTIF este diponibila pentru telefonele cu sistem de operare Android sau iOS. Atentionarea prin SMS urmeaza a fi implementata

Intrebare: Ca firma de contabilitate am inclusiv clienti persoane fizice cu angajati. Desi i-am inscris prin C800 in SPV nu am acces la fisa sinterica de angajator si de aceea nu pot avea nici o informatie legata de platile lor referitoare la contributiile de asigurari sociale si impozit pe salarii. Cand se va da acces si la aceste informatii?
Raspuns: Informatiile la care faceti referire din “fisa sinterica de angajator” al persoanei fizice identificata prin CUI se pot vizualiza in SPV daca sunteti reprezentant/imputernicit al acesteia, cu certificat calificat . Nu pot fi vizualizate informatile legate de contributiile de asigurari sociale si impozit pe salarii in situatia in care angajator este persoana fizica identificata prin CNP , dar si aceasta facilitate este in curs de implementare

Intrebare: Cum se poate demonstra ca o notificare trimisa prin SPV a fost trimisa dar si accesata ulterior datii de pe notificare ? Inainte aveai dovada postei. Din experienta recenta: am primit notificare datata cu 19 dar in spv aparea cu 25 in care aveam termen 15 zile. In plus nu se primise mail de atentionare desi bifasem acea optiune. Cum demonstram termenul primirii sau macar termenul trecut in spv ?
Raspuns: In cazul comunicarii prin SPV a notificarilor, acestea se considera comunicate in termen de 15 zile de la data punerii la dispozitia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica a documentului in SPV. Acest termen incepe sa curga din ziua urmatoare datei punerii la dispozitia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica a documentului. Numarul de intrare/iesire electronic si data punerii la dispozitia persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica a documentului sunt inscrise in registrul documentelor electronice din SPV

Intrebare: De ce nu exista optiunea de a putea trece mai multe adrese de e-mail?
Raspuns: Comunicarea cu O PERSOANA prin intermediul SPV se realizeaza doar prin intermediul UNEI ADRESE de email.Prin accesarea SPV-ului .In sectiunea mesaje se regasesc informatiile pentru toate persoanele reprezentate si pot fi selectate pentru a fi vizualizate. Daca considerati util ca o persoana sa se identifice prin mai multe adrese de email, puteti transmite propunerea dumneavoastra argumentata prin intermediul formularului de contact.

Intrebare: Buna ziua.De ce nu sau emis deciziile de impunere pentru anul 2016 regularizate? Nu am primit nimic in Spv si nici la Finante nu este inca emisa
Raspuns: Emiterea deciziilor de impunere anuale, pe baza datelor din declaratiile privind veniturile realizate si a celorlalte informatii existente in evidenta fiscala, se face de organul fiscal, pana la data de 15 septembrie a anului urmator celui pentru care se face impunerea.

Intrebare: Adresele/notificarile/somatiile etc. primite de care persoanele juridice si fizice prin intermendiul SPV, se mai trimit si prin posta destinatarului ?
Raspuns: Documentele comunicate prin SPV au aceeasi putere juridica cu cele comunicate prin posta sau la ghiseu. Din acest motiv, documentele comunicate prin SPV nu se mai comunica prin alte mijloace.

Intrebare: La solicitarile pentru emiterea unui certificat de atestare fiscala de ce nu se primește un mesaj ca sa avem o confirmare ca am depus solicitarea?
Raspuns: La solicitarea unui document prin SPV dupa transmitere va apare pe ecran un mesaj de genul… “Cererea dvs. … inregistrata cu nr…….din data de.. .tip solicitare….(certificat…).. pentru persoana cu codul………este in curs de solutionare” .Ulterior informatiile respective pot fi regasite in “Registrul intrari-iesiri in SPV ” sau in “Istoric activitati in SPV”

Intrebare: Buna ziua! am depus C800 pentru mai multe societati , dar nu reusesc sa solicit certificat fiscal pt CUI . Ce trebuie sa fac?
Raspuns: In vederea solicitarii unui certificat de atestare fiscala se acceseaza in SPV, Meniul Solicitari, Sectiunea Eliberare documente. In cazul in care primiti un mesaj de eroare, puteti sa transmiteti un e-mail cu mai multe detalii si un Print Screen cu mesajul respectiv utilizand formularul de contact de la urmatorul link:https://www.anaf.ro/asistpublic/ , selectand la categoria solicitarii ” Asistenta tehnica servicii informatice”.

(Visited 1,845 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.