Cum anulam in Revisal o suspendare incetata introdusa gresit? Vezi aici raspunsul

Potrivit prevederilor art.4 alin.(1) lit.e) din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, orice modificare privind perioada, cauzele de suspendare si data incetarii suspendarii contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale, se transmit cel tarziu in ziua anterioara datei suspendarii/datei incetarii suspendarii, cu exceptia situatiei absentelor nemotivate cand transmiterea in registru se face in termen de 3 zile lucratoare de la data suspendarii.

Elena Savciuc a mai publicat si:
* (EDITABIL) Regulament intern: model si documente conexe, actualizat la zi
* Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practic actualizat la zi
* Salarizarea in sectorul privat – ghid practic actualizat la zi

Totusi, atunci cand operam o incetare a suspendarii contractului de munca trebuie sa verificam atent intervalul suspendarii si temeiul suspendarii. O suspedare incetata nu mai poate fi corectata, modificata sau anulata. Se poate interveni doar asupra datei de incetare a ultimei suspendari, prin modificarea datei de incetare a suspendarii.

Cum procedam insa daca am constatat ca in Revisal au fost inregistrate suspendari pentru care trebuie corectate alte elemente decat data incetarii suspendarii; suspendari incetate – anterioare unei alte suspendari pentru care trebuie corectate unul sau mai multe elemente sau suspendari incetate care trebuie eliminate, fiind inregistrate in mod eronat pentru un contract de munca?

Aceste situatii sunt considerate exceptii, intrucat nu pot fi corectate prin functiunile puse la dispozitie de aplicatia Revisal.In astfel de cazuri se poate apela la operatiunea de radiere a contractului eronat, urmata de reluarea inregistrarii contractului in mod corect si a tuturor modificarilor survenite in timp, pana la zi, operatiuni asociate cu transmiterea registrului dupa fiecare actualizare efectuata.

Operatia de radiere permite radierea unui contract existent in registrul unui angajator, asociat unui anumit salariat, ca urmare a inregistrarii eronate a acestuia, dar si pentru corectarea unor cazuri limita de erori care nu pot fi corectate prin functiunile puse la dispozitie de aplicatia Revisal.

Un contract se poate radia indiferent de starea in care se afla. Totusi, pentru ca un contract radiat sa nu apara cu starea activ, este recomandat ca anterior radierii sa se opereze incetarea contractului. Astfel, la data incetarii se va trece data de cand salariatul urma sa inceapa activitatea, iar la temeiul incetarii se va selecta alt temei.

Radierea se poate face apasand butonul “Radiere” pozitionat in toolbarul din partea superioara a ecranului principal in sectiunea “Contracte”. Se selecteaza din lista contractul care se doreste a fi radiat si se apasa butonul Continuare.

In ecran se completeaza urmatoarele informatii:
– Confirmati numarul contractului: se introduce numarul contractului ;
– Confirmati data contractului: se selecteaza din controlul de data calendaristica, data la care s-a incheiat contractul.

Se modifica datele dorite si pentru salvarea informatiilor introduse se apasa butonul Salveaza.

Dupa radierea unui contract aferent unui salariat, in cazul in care acesta va fi reintrodus in aplicatie, este necesar ca datele contractului sa fie introduse si transmise catre inspectoratul teritorial de munca, pe rand, pentru fiecare modificare survenita in executarea contractului in cauza, incepand cu valorile valabile la data intrarii in vigoare a HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor si anume de la data de 01.08.2011 sau la data inceperii activitatii, daca aceasta este ulterioara datei de 01.08.2011, in vederea constituirii istoricului.

Este recomandat ca inaintea radierii contractului sa se salveze, printeze un raport per salariat pentru ca atunci cand se va relua inregistrarea contractului, elementele acestuia, dar si modificarile survenite ulterior sa fie inregistate corect.

savciuc1Autor: Elena Savciuc, expert legislatia muncii, membru acreditat UNELM
*Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center

(Visited 1,048 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.