Documentele pentru somaj tehnic se transmit electronic (pe e-mail) la agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca. Lista cu adresele de e-mail poate fi consultata aici

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) informeaza agentii economici cu privire la faptul ca, incepand cu data de 1 noiembrie 2021, documentele necesare acordarii somajului tehnic in conformitate cu OUG nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea Coronavirusului SARS CoV-2, se pot transmite electronic la adresele de e-mail ale agentiilor judetene in raza carora isi au sediul social.

RI-2021

 

*Va propunem un model de regulament intern (EDITABIL), in lucrarea Regulament intern: model si documente conexe

 

 

Lista cu adresele de e-mail poate fi consultata aici.

Reamintim ca incepand cu data de 4 octombrie 2021, data intrarii in vigoare a OUG nr.111/2021, si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.

De aceste prevederi beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.

Elena Savciuc a mai publicat si:

*(EDITABIL) Dosarul personal al salariatului – acte, modele si formulare necesare, actualizat la zi

*(EDITABIL) 145 de modele si formulare necesare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca

*(EDITABIL) Procedura de aplicare a sanctiunilor disciplinare, actualizata la zi

* (EDITABIL) Negocierea si incheierea contractului colectiv de munca la nivel de unitate – ghid practic, acualizat la zi

De acordarea indemnizatiei beneficiaza si salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.

Indemnizatia prevazuta mai sus se calculeaza pentru numarul de zile in care activitatea a fost suspendata, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2021.

Iar in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute mai sus, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti in raza carora isi au sediul social o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.

Documentele se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor se face in cel mult 15 zile de la depunerea documentelor de catre angajatori.

Plata indemnizatiei se efectueaza salariatului in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor de la AJOFM.

OUG nr.111/2021 poate fi consultata aici.

Modelele de documente necesare in vederea acordarii indemnizatiilor de somaj tehnic (in format editabil), aprobate prin Ordinul nr. 947/2021, pot fi descarcate de aici.

savciuc1Autor: Elena Savciuc, expert legislatia muncii, membru UNELM
* Experienta de peste 15 ani in domeniul resurselor umane in companii cu peste 700 de angajati din industria prelucratoare, constructii si call center

(Visited 509 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published.